Beth O'Leary - Bepalizva




A fülszöveg elolvasása után nekiálltam a regénynek és egy cuki rom-comra várvam,ahol a nők majd összefognak és kiadják az útját a több lóra játszó pasinak. Gondoltam egy jó kis “velünk nem szórakozol” regény lesz, ahol a lányok majd barátnők lesznek és közben rendbe jön az életük a férfitól elszenvedett trauma után. Ó hogy én mekkorát tévedtem. Korábban még nem olvastam az írónőtől, pedig az Ágybérlő és az Otthon csere is érdekelt, de valahogy mindig elfeledkeztem róla, így amikor megláttam, hogy jön új könyve egyből lecsaptam rá. Tartsatok velem ebben a spoiler mentes értékelésben.

Először önmagadat szeresd! Ne tőle várd a szeretetet!

A történetünkben három nőt ismerhetünk meg, akiket ugyanaz a férfi ültetett fel randevú ígéretével pont valentin napon. Az egyikkel egy reggelit beszélt meg, a másodikkal egy ebédet, a harmadikkal pedig hogy elkíséri a lányt egy eljegyzési buliba. Az esetről megfelelő magyarázatot nem adott, de a nők naivan hittek minden szavának. A három női nézőponthoz (Sioban, Miranda, Jane) kicsit nehéz volt hozzászokni, de ha a randikhoz kapcsoltam őket, akkor már könnyebben ment minden. Szóval ez a három lány teljesen eltérő személyiség, semmi közük sincsen egymáshoz. Sioban egy sikeres életmód tanácsadó, Miranda egy favágó nő (? kinda), Jane múltja pedig botrányos titkokat rejt, a megoldásra pedig a regény végéig várnunk kell. A lányokban annyi közös van, hogy mindhárman odáig vannak Josephért a maguk módján.

Az újévi fogadalmam: nem teszem tönkre a saját életemet.

Maga a történet lassú és kifejezetten sok izgalmas dolog nem történik benne. Én mégis úgy gondolom, hogy érdemes adni egy esélyt a regénynek, mert a végére kitisztul minden és egy olyan magyarázatot kapunk az események alakulására, amire nem is számítunk. Mindeközben három csodás nő életébe pillanthatunk be, mindenkinek megvannak a maga problémái és a döntéseinek a következménye. Nekem Sioban és Miranda élete tetszett a leginkább, bár az előbbi nő az elején eléggé idegesített, mert úgy éreztem sokkal jobbnak érzi magát mindenkinél, de végül kiderült, hogy csak egy védekezési mechanizmus volt. Joseph pedig egy olyan férfi karakter, akit nem tudtam hova tenni. Egyszerre sajnáltam a beteg anyukája miatt és voltam rá iszonyúan dühös, hogy több nőt szédít egyszerre. Érdekes volt látni, hogy mindhárom nő kicsit másképp látta a férfit, más személyiségjegyek csúcsosodtak ki a nézetek által. Sokszor gondoltam azt, hogy nem is ugyanarról a személyről van szó. Egyszer magabiztos volt, máskor félénk és visszahúzódó… Igazi kaméleon.

Nem baj, ha össze vagy törve. Teljesen rendben van. Sokan vagyunk ezzel így. Ez még nem jelenti azt, hogy nem vagy csodálatos ember. Vagy hogy többé nem lehetsz boldog.

Tetszett továbbá, hogy a történetben minden nagyon fontos volt. Ha most olvasnám először azt tanácsolnám magamnak, hogy jegyzeteljek le minden mozzanatát a regénynek. Minden mindennel összefüggött, volt egy esemény, annak következményei és így tovább. A regényben három különálló történetet olvashatunk a lányok nézőpontjából és csak a vége felé kezdenek a szálak közeledni minden egymáshoz. Addig nyugodtan lehet spekulálni, hogy mi is történik, de a teljes képet csak a regény végén kapjuk meg. Az egész történet olyan valóságosnak hatott és otthonos volt a közeg, hiszen mindegyik nő életében volt valaki, egy barát vagy testvér, aki igyekezett egyengetni a szereplők útkeresését. Mindannyian küszködtek valamivel és kellett egy “tündérkeresztanya”. aki segített a terhet cipelni vagy csak egy-egy jó tanáccsal ellátni a lányokat.

Úgy véli, hogy aki szemét módon viselkedik, annak valószínűleg megvan rá a maga oka, és semmi értelme felkapni a vizet. De azt is tudja, hogy aki túl sokat tűr, azt gyengének tartják, különösen, ha nő az illető.

Összességében annak ellenére, hogy egyáltalán nem azt kaptam, amire számítottam nagyon élveztem a regényt. Sokkal érzelmesebb és mélyebb volt minden, mint vártam. Egy humoros, romantikus történetet akartam, de annál sokkal többet kaptam. Fontos témákkal foglalkozik és kendőzetlenül őszinte regény. Bár lassú lefolyású és néhol lehet unalmasnak titulálják egyesek, szerintem megéri elolvasni és együtt átélni a kalandot a három lánnyal.

⭐⭐⭐⭐(⭐)

You Might Also Like

0 comments