Elle Cosimano - Finlay ​Donovan ölni tudna

 

Fülszöveg:

„Finlay ​Donovan kétgyerekes, egyedülálló és idegileg teljesen kimerült anyuka, aki mellesleg leadási határidőkkel küszködő írónő is egyben. Az élete totális káosz. Az ügynökének beígért könyvével egyáltalán nem halad, a volt férje kérdés nélkül elbocsátotta a kisegítő bébiszittert, négyéves kislányát pedig épp egy igen szerencsétlenül alakult első hajvágási kísérlet eredményeképpen a fejéhez szigszalagozott tincsekkel kénytelen óvodába vinni. Finlay egyre sokasodó problémáin az sem segít, hogy az ügynökével folytatott üzleti ebédje alatt a szomszédos asztalnál ülők kihallgatják krimije tervezett történetét, és tévesen bérgyilkosnak vélik. Finlay pedig saját maga legnagyobb döbbenetére igent mond a felkérésre, hogy elintézzen egy kellemetlen férjet. Mert hát valamiből élni is kell. Persze a való életben közel sem olyan egyszerű egy rendes bűncselekményt elkövetni, mint egy regény lapjain, ráadásul kisvártatva – hogy semmi se legyen egyszerű – Finlay menthetetlenül belebonyolódik egy nagyon is valódi gyilkossági nyomozás eseményeibe. 

Elle Cosimano nagysikerű könyve idén debütált a könyvesboltokban hála az Agave könyveknek, akik elhozták nekünk ezt a szuper, szórakoztató regényt. Mindig félek olyan könyvekhez nyúlni, amelyek külföldön nagy sikereket zsebelnek be, akár kritikusok, akár a nagyérdemű által, ugyanis hatalmas elvárásokkal állok neki és ez kelt bennem egyfajta szorongást. Viszont ez a könyv (szerencsére) már az első oldalakon megvett magának kilóra a humorával és játékosságával. A fülszöveg már önmagában is egy érdekes és figyelemkeltő alaptörténetet vázol fel nekünk, amire képtelen voltam nemet mondani és mennyire nem bántam meg, hogy elolvastam.

A történetben megismerhetjük Finlay Donovan-t, aki egy egyedülálló anya két gyerkőccel. Korábban a férjével élt, de mióta elváltak Finlay küzd a lakbérrel, a számlákkal és a gyerekekkel is. E mellett még a folyamatban lévő könyvét sem tudja befejezni, mert alkotói válságba került és a határidők zakatolva közelednek felé. Ezen sorscsapások közepette véletlenül valaki bérgyilkosnak nézi és megbízza a férje megölésével…. És mivel főhősünk rászorul a pénzre, úgy dönt el is vállalja.

– Harmincegy vagyok. – Ledöftem a tésztámat. – Még a fél lábam se lóg bele a sírba.

– Utoljára mind a kettő benne volt.

Nagyot rúgtam az asztal alatt a bokájába.

A cselekmény szórakoztató volt, sokszor megmosolyogtatott és mindig eltöprengtem rajta, hogyan tud majd Finlay kimászni ebből a katasztrófa lavinából, amibe belekeveredett. Az események forgataga filmszerű volt, szinte láttam magam előtt a lehetetlen szituációkat. Bár maga a könyv és a cselekmény nagyon tetszett, gyakran megkérdőjeleztem a történtek alakulását, mert sokszor annyira klappolt minden, hogy csak forgattam a szemem: „ilyen nincs…”. Rutinosabb krimi olvasók valószínűleg gyorsan ki fogják szúrni a pontatlanságakat és logikai buktatókat. Viszont számomra ezek a pontatlanságok nem voltak zavaróak és nem is rombolták le a hangulatot, vitt magával a könyv én pedig örömmel követtem. A történet pörgős volt, minden oldalon történt valami, ami fent tartotta az érdeklődésem és rákényszerített még egy fejezet elolvasására.

A szereplők egyediek voltak és fenomenálisak. Finlay egy igazán szerethető karakter, tisztában volt vele, hogy az élete szétesőben van, de ennek ellenére is próbálta egyben tartani és mindent megtett, ami erejéből tellett. Vero, a bébiszitterből előléptetett könyvelő üde színfolt volt a regényben optimista hozzáállásával és szókimondó képességével. Kettejük összhangja nagyon jól működött és remekül kihasználták egymás képességeit. Nyilván képviselteti magát a könyvben a férfi nem is egy hűtlen férjjel, de mellé kapunk egy szexi nyomozót és egy még szexisebb ügyvédbojtárt / pultost.

– Hékás – böktem a kedvenc teflonserpenyőmre – , az az enyém! Mit akarsz vele? – nyúltam a nyélért, de Vero gyorsabb volt, elkapta, és közben a doboz maga a földre zuhant. Összehúzta magát, és úgy tartotta maga elé a serpenyőt, mint egy bunkósbotot.

– Járulékos kártérítés – közölte, és kihívóan lengette meg a levegőben.

– Azt hiszed, csak mert a volt férjem kidobott, rögtön konyhafelszerelés jár neked?

Egy leheletnyi romantikus szállal is megspékelte a regényt az író, hogy a romantikus lelkek éljenezhessenek, de a szerelem egyáltalán nincs központba, nem erre fókuszál a könyv. Sokkalta inkább egy kis mellékszál, kitérés a történetből, de nem a zavaró fajta. Élveztem, hogy volt benne egy kis l’amour, mert adott egyfajta romantikus játékosságot a történetnek.

Nagy erőssége a könyvnek a humor. Bármilyen kilátástalan és reményvesztett volt a szituáció, valaki mindig odamondott valamit, ami oldotta a feszültséget és engem is megnevettetett. Egy olyan különleges aurát sikerült teremteni, amit egyszerűen képtelenség nem szeretni. Finlay kislánya is

Összességében én bátran tudom ajánlani a könyvet bárkinek, aki egy kis kikapcsolódásra vágyik az unalmas hétköznapokból, mert garantált a szórakozás. Bár műfajt tekintve a krimi cimke illeti meg, nem csak a zsánerért rajongók fogják élvezni Finlay kalandjait. Bizony, többes számban, ugyanis a regény végén kapunk egy hatalmas függővéget, de nem azt az idegesítő fajtát. Szerencsére a mű a legtöbb kérdésre választ ad, és aki szeretne véget vethet furcsa bérgyilkospárosunk kalandjainak az első kötet végeztével. Már, ha képes rá az illető, ugyanis a könyv vége gyilkos és garantáltan figyelemfelkeltő.  

 ⭐⭐⭐⭐⭐

You Might Also Like

0 comments