Elena Armas - Spanyol ​szerelmi átverés

 

Nem titok, hogy tiktokon figyeltem fel először a könyvre és amint megláttam, hogy a 21századkiadó elhozza nekünk, a megjelenéséig másra sem tudtam gondolni, csak erre a regényre. Rengeteg kis aesthetic videót megnéztem róla, de ugyanakkor igyekeztem kerülni a spoilereket is. Olvasás után a könyvvel kapcsolatos érzéseim nagyon vegyesek, mert egyszerre tetszett és volt idegesítő a regény. És hogy mi idegesített? Olvasd el a teljes értékelést, ha érdekel 😉.

Aaron és Catalina munkahelyi ellenségek, amit a rosszmájúak “klisésésnek” gondolhatnak. Mindenki nyugodjon meg, nem még egy irodai románcos regényt kapunk a Spanyol szerelmi átverés keretei között. Az iroda csak ad egy leheletnyi tiltottságot bimbózó viszonyuknak. A mű lényegében a magába foglalta a (szerintem)legjobb romace trope-okat: fake dating, enemies to lovers és office romance. Ezek közül a fake-dating volt a leghangsúlyosabb, ugyanis nem is egy, hanem két ilyen szituáció is kerekedik, amire egyáltalán nem számítottam.

– Ha megbotlasz egy akadályban, és elesel, én is veled együtt esem. És együtt állunk talpra.


A karaktereket tekintve Catalina és Aaron az új kedvenc párosom, főleg a férfi miatt. Catalina bár olyakor nagyon idegesítő karakter volt, elég szerethető a maga bőbeszédű módján. Az Aaronnal való ellenségből barátok kapcsolata viszont nagyon cuki volt, imádtam olvasni a párbeszédeiket. Nagyon érzelmes volt, és olykor kicsit mélyebb témákat is boncolgatott. Aaron meg egyszerűen túl jó volt, hogy igaz legyen, látszik, hogy egy nő által megformált karakterről van szó, mert ennyire tökéletes ember nem létezik, és amikor azt mondom, hogy tökéletes, az tényleg 100%-ban igaz minden szempontból rá. Garantálom, hogy minden olvasó szívét el fogja rabolni már a regény legelején.

Slow burn történet, szóval aki a #smut részre vár, az lapozgassa csak nyugodtan a könyvet egy darabig. Az erotika nem hangsúlyos a történetben, nem esnek egymásnak két oldalanként a szereplők, ami egy hatalmas gratulációt érdemel. Olykor én is szeretek kicsit erotikusabb hangvételű könyveket olvasni, de amikor csak a szex a hangsúlyos, az nálam egy nagy no-no. Tudom, hogy sokan szeretik a műfajt és ezzel nincs is semmi gond, hiszen mindenki azt olvas, amit szeretne, csupán nálam nem működik.

– Ha a húgocskám járni kezd valakivel, teljes körű helyzetjelentést várok el tőle. Részletes leírással, fényképes bizonyítékkal, videóval, olajfestménnyel… nem számít. Ja, és azokkal a farokfotókkal, amiket sosem küldtél el.

Hogy ne legyen ennyire limonádé az értékelés, muszáj megemlítenem, hogy nagyon hosszú volt a könyv és picit lassan indult be. Szerintem egy 50-100 oldal mínusz jót tett volna neki, bármennyire is szerettem a karaktereket és a cselekményt. Plusz rengeteg a spanyol kifejezés és mondat benne, ami nekem idegenen hatott és nem volt lefordítva se a magyar, se az angol kiadásban. Ezt inkább írói hanyagságnak tudom be, mivel úgy tűnik, hogy az írónő csak az amerikai közönséget célozta meg, ahol a legtöbb esetben a második nyelv, amit tanulnak a spanyol. Viszont így egyes részek számomra értelmetlenek voltak, mert ne voltam hajlandó bepötyögni mindent a fordítóba. Viszont a fontosabb spanyolos részek Catalina által el lettek magyarázva, így a lényeges dolgokról nem maradtunk le.

Én is nyakas voltam, a nővérem még inkább, de az anyánk? Az értelmező szótár „makacs” szócikke alatt az ő portréja volt az illusztráció.


Összességében, ha egy könnyed, nyárias, kicsit humoros és nagyon romantikus olvasmányt keresel, ne is böngéssz tovább! Iránya a kiadó weboldala és mehet is a kosárba (a nem mézes hetekkel együtt 😆). Strandra, nyaralásra tökéletes kikapcsolódást nyújt. A történet nincs túlgondolva, szerencsére nincsenek szappanopera szerű csavarok benne. Viszont kellemes kikapcsolódást nyújthat egy forró nyári napon.


⭐⭐⭐⭐


Fülszöveg:

Az esküvő Spanyolországban lesz. A pasi kiállhatatlan. Három napon át úgy kell tenned az összes rokon előtt, mintha szerelmes lennél belé. Catalina Martín szingli, de nem akar egyedül menni a nővére esküvőjére. Korábban elejtett egy megjegyzést, hogy van valami amerikai pasija, és mostanra mindenki készpénznek veszi a dolgot a családban és az ismeretségi körben. A volt pasija például alig várja, hogy megismerkedjen Catalina jövendőbelijével. Négy hete van, hogy találjon valakit, aki hajlandó átrepülni vele Európába, és végig úgy tesz, mintha együtt lennének. A New York–Spanyolország repülőút hosszú, és Catalina érdes modorú családját nem lesz könnyű átverni. Színre lép Aaron Blackford – Catalina magas, jóképű, tenyérbemászó stílusú kollégája –, aki meglepő módon felajánlja, hogy beugrik a szerepbe. Catalina legszívesebben közölné, hogy nem kér belőle – életében nem látott még ilyen idegesítő, bicskanyitogató, kiállhatatlan alakot. De kiszolgáltatott helyzetben van, az esküvő közeleg, és mégiscsak Aaron a legmegfelelőbb megoldás. Catalina lassanként rájön, a férfi talán nem is olyan szörnyű, mint amilyennek a munkahelyén elkönyvelte.



You Might Also Like

0 comments