Kelly DeVos - Gyere, ​kapj el!


Egy újabb #POV könyv került a kezembe a Kolibri kiadó jóvoltából. Ahogy azt már tudhatjátok, Kolibri kiadó a #POV sorozattall a világ sokszínűségét és különböző látásmódokat szeretne bemutatni, ezzel is felhívni a fiatalok figyelmét a változatosságra. A sorozatban már 6 könyv is megjelent, amiket már mind el is olvastam. Nagyon tetszik ez a kezdeményezés és kíváncsi vagyok, milyen könyvek, témák fognak még helyet kapni a kolibri kiadónál ebben a sorozatban. Az eddigiek alapján tényleg nagyon színes a felhozatal és fontos témák kerülnek előtérbe. Viszont ez a kötet számomra kevésbé illet a #pov címke alá. Igaz, hogy egy fiatal, feltörekvő női rendezőről van szó, továbbá kiderül a regényből, hogy a nők helyzete a filmes szakmában eléggé korlátozott. Viszont a történet nem egészen erre fekteti a hangsúlyt. Ennek ellenére nem volt rossz, de teljesen másmilyen történetre számítottam.

Ha te írnád a forgatókönyvet, happy enddel végződne?

Amikor megláttam a borítót egy jó kis vámpíros, horror történetre számítottam, viszont végül teljesen másmilyen élményt kaptam. Vámpír helyett egy sorozatgyilkos szedi áldozatait a romániai Prahova kastélyban, ahol a fiatalok egy nagylelkű adakozónak hála elutaznak filmet forgatni. Alex Rush szemszögén át követhetjük az eseményeket, azaz ahogyan egymás után levadásszák a barátait. Egyébként a horror, mint műfaj távol áll tőlem, de igyekszem ismeretlen vizekre is elhajózni néha és azt kell mondjam, nem bántam meg. Rémisztő volt az tény, de nem annyira nagyon, hogy fiatalabbak nem olvashatnák. Az egész regény nagyon filmszerű volt, a leírások szépen kidolgozottak és részletesek. Láttam magam előtt pörögni az eseményeket, és szerintem egy nagyon jó kis film készülhet belőle, ha vászonra vinnék.


A szereplőket nagyon nem sikerült megkedvelni, vagy nem voltak olyan jelentősek a történetben, vagy már nagyon hamar meghaltak. A könyvről nehéz írni, mert nem szeretnék sokat elárulni, hiszen akkor lelövöm a legjobb dolgokat, de én azt mondom érdemes neki adni egy esélyt. A végső csavar igazán meglepő fordulatot adott a történetnek. Valahol a könyv felénél felmerült bennem elméletként, de végül elvetettem az ötletet és más irányba kalandoztak a spekulációim.

Halloween. Az év egyetlen napja, amikor megválaszthatod, ki vagy mi akarsz lenni, és nem az élet osztotta kártyákkal vagy kénytelen játszani. A félelmet biztonságos távolságból próbálhatod ki. Már-már szembenézhetsz az ágyad alatt lakó szörnyekkel.

Összességében jó kis regény volt, de olvashattam volna karácsony helyett halloweenkor, az hozzáadott volna a borzongás faktorhoz egy keveset. Csavarokkal teli történet és a meglepő végkifejlet garantált. Bár a borító alapján rémisztő történetnek tűnik, szerintem fiatalabbak és idősebbek is egyaránt élvezni tudják a cselekményt. Nincsenek benne nagyon hátborzongató jelenetek, de a feszültség érezhető a levegőben.

⭐⭐⭐⭐





You Might Also Like

0 comments