Sarah J. Maas - Macskanő

 

Bevallom, nem rajongok a DC szuperhősökért, inkább a Marvelt pártolom a filmek terén, de ez a könyv meghozta hozzájuk a kedvemet. Nagyon izgalmas és akció dús történetet olvashattunk.

 

„Selina tökéletes tolvaj.

Luke gondterhelt hős.

Gotham Cityben nem mindenki az, aminek látszik.

A #1 New York Times bestsellerszerző Sarah J. Maas mutatja be a felnőtté váló Selina Kyle-t, aki biztosan elrabolja az olvasók szívét az új, várva várt világszenzáció YA regényben, az akciódús és izgalmakkal teli Macskanőben!

Két évvel azután, hogy kijutott Gotham City nyomornegyedéből, Selina Kyle a titokzatos Holly Vanderheesként tér vissza. Batmant elszólítja egy fontos küldetés, így könnyű préda a város .

Mindeközben Luke Fox be akarja bizonyítani, hogy Batwingként képes segíteni az embereken. A Macskanőt veszi célba, az újonnan felbukkanó tolvajt, aki Méregcsókkal és Harley Quinn-nel portyázik. Emberére akadt volna?

Selina ádáz küzdelmet folytat: éjszakánként Batwinggel, napközben pedig a pokolian jóképű szomszédjával, Luke Foxszal. Vajon képes lesz-e végrehajtani a legfontosabb tervét, miközben a múlt egy darabkája veszéllyel fenyegetve a nyomába szegődik?”

Adott egy (gonosz?) hősnőnk, Selina Kyle, aki alapvetően nagyon tehetséges harcos és tolvaj. A saját életét feláldozza, hogy segíthessen a húgán, aki súlyos beteg és rengeteg pénz kell a kezeléseire, így köt ki az éjszakai életben Selina. Egy este, egy olyan megállapodást köt, ami talán megmentheti a húgát, de ezért teljesen fel kell magát áldoznia. Az egész lényét. 

 

Mint az elején is említettem, nem igazán vagyok tisztában a DC szuperhősökkel és gonoszokkal.  Egyedül az öngyilkos osztagot és a ragadozó madarakat láttam, de az nyilván nem adott sok támpontot a macskanővel kapcsolatban. Sok helyen olvasta, hogy a valódi macskanő nem ilyen emberi. Nem vezérlik az érzései, de ugye ezt én nem tudhatom.  

 

 – Robbantsuk fel a színpadot, amin azt a gyerekszépségversenyt tartják!

– Uramatyám, Harley!

– Mi van? Nyilván nem akkor, amikor a kölykök rajta vannak. De undorítóak azok a versenyek.

 

Nekem nagyon tetszett a történet. Tetszett Selina múltja, jól meg volt magyarázva miért lett tolvaj, hiszen mindent a húgáért tett, elviselte, ami lett belőle a későbbiekben. Nagyon tetszett ez a testvéri kapcsolat, bár nekem nincs testvérem, de nagyon jól átadta a kötődést.


A könyvben megjelenik Méregcsók, akiről szintén nem halottam még sosem, de a történetből kiderül róla néhány dolog. Ő egy kicsit elvetemült környezetvédő aktivista, aki egy félresikerült kísérlet miatt lett olyan, amilyen. Méregcsók mellett szerepet kap Harley Quinn is, akiről azért már hallottam. Valahogy nekem a könyvben nem tűnt teljesen őrültnek. Inkább csak egy kicsit kattantnak. Egyébként elvileg hármójukból érkezik film is, és ezért sikerült ezt a szuper képet találnom róluk. 

 

Az a klisé, miszerint a gazdag férfiak a titkárnőjüket vagy a légiutaskísérőjüket veszik feleségül, már a múlté.

 

Hármójuk barátsága nagyon szépen kibontakozik. Van bennük közös, talán éppen ezért jönnek ki olyan jól és működik a dolog közöttük. Mindhárman szeretetre és tiszteletre vágynak, amit mástól nem igazán kaptak meg, de egymást tisztelik. Sokkal erősebb köteléknek éreztem a barátságot, mint a szerelmet a könyvben. 

 

A romantikus elemek sem maradhatnak ki. Batman ebben a történetben nem szerepel, de helyette megkaptuk Batwing-et. Ő és Macskanő egész szórakoztatóak együtt, de nem éreztem, hogy mennyire el lenne mélyülve a kapcsolatuk. Kissé erőltetett volt. Tetszett, hogy váltott szemszögből olvashatjuk Luke Fox és Selina Kyle történetét. Nekem a váltott szemszög a gyengém, viszont itt szerintem kicsit unalmas volt Luke oldala. Bár védelmezi a várost, mindig le volt maradva egy lépéssel Selina mögött, nem sikerült egyik rablást sem megakadályoznia. Azon kívül, hogy színes bőrű nem sok említésre méltó dolgot tesz a történetben. 


Alapvetően tetszett. Nem bántam meg, hogy elolvastam, de bevallom csak azért kezdtem neki, mert a SJM kitüntetést szeretném megszerezni molyon. Magamtól szerintem nem olvastam volna el.

 

5/4

 

  Ha valakit érdekel a macskanő valódi története:

 

You Might Also Like

0 comments