Kresley Cole – A tél halottai (Az Arkánum krónikák 3.)


  

Ha akartok egy igazán szuper és egyedülálló sorozatot olvasni, akkor mindenképp olvasd el Kresley Cole – Arkánum krónikáit. Pörgős, egyedi, izgalmas.

  • Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
  • Eredeti megjelenés: 2015
  • Magyar megjelenés: 2021
  • Oldalak száma: 384

Fülszöveg:

Vajon ​Evie képes meggyőzni két rivális szerelmét, hogy működjenek együtt? Az életük múlik rajta.

Szívszorító döntések

Evie-t szinte elvarázsolja a nehézségek nélküli élet a Halálnál, mígnem Jacket elkapják a Szeretők, a két legrettenetesebb Arkánum. Bármit megtesz, hogy megmentse, ha kell, még a Halál lenyűgöző műkincsekkel és kényelmi eszközökkel teli börtönéből is megszökik, mit sem törődve egykori szerelme lopott pillantásaival.

Bizonytalan győzelem

Bár a szíve egy darabja a Halállal marad, Evie nekivág a veszélyekkel teli posztapokaliptikus pusztaságnak, hogy a szövetségeseivel összeállva közösen támadjanak a Szeretőkre. Egy ilyen félelmetes ellenség legyőzéséhez haditerv szükséges, ami azt jelenti, hogy Evie-nek, Jacknek és Aricnak szövetkeznie kell. Evie maga sem tudja eldönteni, mi a nagyobb lehetetlenség: túlélni a rabszolga-kereskedőket, a pestist, a zsákosokat és a többi Arkánumot, vagy rávenni Jacket és a Halált az együttműködésre.

Két hős visszatér

Szerelem és gyűlölet között keskeny a határvonal, és Evie-nek fogalma sincs, hányadán áll Jackkel vagy a Halállal. Vajon ez a bizarr hármas le tudja győzni a Szeretőket, mielőtt egymást ölnék meg?

 


Javítsatok ki, ha tévedek, de szerintem ez a sorozat borzasztóan alulértékelt sorozat Magyarországon. Legalábbis szerintem nincs körülötte nagy hype, amikor 2-3 évente kijön egy új része. (Lehet a több éves várakozás az oka annak, hogy az olvasókat annyira nem érdekli ez a sorozat? Lehet!) Pedig szerintem bőven megérdemelne egy kicsivel nagyobb figyelmet (és marketinget). 

 

Sok dolog tetszik a könyvben, amik a következők:

Alapötlet: Már a könyv alapötlete is nagyon érdekfeszítő. Fiatal kamaszok reinkarnálódnak időnként, hogy különböző ütközetekben legyőzzék egymást. Minden legyőzött játékos után a nyertes megkapja a vesztes jelét a kezére. Az nyer, aki a legtöbb

 

Szerelmi háromszög: Van, aki szereti van, aki nem. Én special élek-halok egy jó kis romantikus drámáért, de ezzel szerintem nem csak én vagyok így. Ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy ez sokatoknál kiveri a biztosítékot. Míg a sorozat első részében egy enemy to lover koncepció volt, addig a második résztől már inkább a szerelmi háromszögön van a hangsúly. Jack és Aric is egyaránt illenek Evie mellé, de én team Aric vagyok. Jack számomra kicsit idegesítő néha.

 

Világfelépítés: Szerintem ez borzasztóan egyedire sikeredett. Egy apokaliptikus világban járunk, ahol rengeteg a kannibál, pestis és a természeti csapásokkal sem finomkodik az írónő. Én még nem olvastam hasonlót sem, amikor a sorozatot elkezdtem így teljesen új volt és lenyűgözött. 

 

Karakterek változatossága: Elég sok szereplő jelen van a történetben és még nem is minden játékost ismerünk. De így is rengeteg különböző karakter van a történetben. Van kedves, jószívű, szadista, akaratos, halálos és még sorolhatnám. Az is nagyon érdekes, hogy ezek a szereplők, hogyan viszonyulnak egymáshoz. Ahogy haladunk előre a történetben kiderülnek apróbb dolgok a karakterek viszonyáról, mert sokszor egy előző játékban szövetségesek vagy barátok voltak, akivel most ellenségek. Ezek a csavarok mindig egy kicsit felpörgetik az eseményeket… 

 

Menő szuper képességek: Ez a pont valamennyire összefügg a változatos karakterek résszel. Nyilván úgy az izgalmas, ha mindenkinek mások a képességei. Ahogy haladunk előre a történetben, úgy derülnek ki különböző képességek egy-egy Arkánumról, amit eddig nem tudtunk. Ezzel szintén mindig fenntartható az érdeklődés. 

 

Akciódús: Én nem annyira szeretem mikor hosszú oldalakon át csak elmélkednek a szereplők valamiről. Szerencsére ebben a könyvben ilyenről szó sincs. Szinte minden oldal egy új kaland és kihívás a főszereplőink számára. 

 

-Nyolc-hét.
-Csak eggyel előztél meg? – kérdezte Jack, és eltett egy kézi adó – vevőt. – Pedig a fejed búbjáig páncélban vagy.
Ezek ketten úgy trécseltek, mintha haverok lennének. Legszívesebben megfojtottam volna őket!

Ami viszont nem tetszett, mert sajnos olyan is volt:

Hiszti: Evie gyötrődését, szenvedését én már kezdem sokallani. Nem tud választani a két fiú között, és az ő csak szenved a bőség zavarában, és mindkét srácot csak hátráltatja ezzel.

 

Minden jó ellenére nem tenném rá a nyakamat, hogy ezt a sorozatot a KMK folytatni fogja. Ez a rész is 2 vagy 3 évvel később jött ki, mint a korábbi… Ha ilyen tempóban haladnak a fordítással és kiadással, akkor 34-35 éves leszek mire az összes rész megjelenik… Akinek jó az angolja, annak ajánlom a sorozatot angolul 😊

 

5/5⭐

 

You Might Also Like

0 comments