Mónica Gutiérrez - A ​Holdsugár könyvesbolt rejtélyei

Fülszöveg:

„London a csodák városa. Így amikor Agnes Martí, a Barcelonából érkező régészlány betéved Edward Livingstone, a hírneves felfedező leszármazottjának varázslatos könyvesboltjába, rögvest Alice, Pán Péter, Twist Olivér társaságában és világában találja magát. Nem kevés furcsa kérdésekkel hozzá forduló vásárlóval, vagy egy kék fénybe burkolózó, állandóan körmölő íróval. A könyvespolcok és a világirodalom labirintusában lépten-nyomon rejtélyekbe botlik, melyek megfejtéséhez egy detektív szegődik mellé társául a Scotland Yardtól – hogy közösen leljék meg a legtitokzatosabb kincset, mely két embert összefűzhet…

A Holdsugár könyvesbolt rejtélyei egy könyvbolond, az angol regényekért és humorért egyaránt lelkesedő spanyol író csodás ajándéka minden, szintúgy a könyvekért rajongó, az irodalom és a szív titkaira egyformán kíváncsi olvasónak.”

– Elnézést – fordult udvariasan Livingstone úrhoz –, el kell olvasnom az Alice-t, Lewis Carolltól.

– Csodaországban vagy a Tükör másik oldalán…?

– Otthon, ha lehet…

Beleestem abba a gyakori hibámba, hogy borító alapján választottam olvasnivalót és sajnos csalódás is lett a vége. Nagyon szerettem volna kedvelni ezt a történetet, de egyszerűn képtelen vagyok rá, de kezdjük is az elején.

Mikor elkezdtem a könyvet nagyon lelkes voltam és még el is varázsolt az idilli könyvesbolti környezet a goromba tulajdonossal. Viszont ahogy haladtam előre egyre jobban elkezdtem unni a cselekményt, sose tudtam egy-két fejezetnél többet olvasni egyhuzamban, mert egyszerűen képtelen voltam figyelni rá, mindig más könyvek felé kacsingattam. Úgy éreztem, hogy a regény sokkal többnek akar látszani, mint ami valójában és ez roppantul idegesített. Volt egy kis izgalom az eltűnt könyv kapcsán, de az a szál is hamar kifulladt. Szóval lényegében nem történt semmi a könyvben.

Iszákos vendégek vagy könyvmolyok…Mindkettő függő, és mindkettő igyekszik a kedvére eltölteni a szabadidejét, nem igaz?

A magyar cím is kicsit megtévesztő, ugyanis, ha tükörfordításban lefordítjuk a spanyol címet (Mr. Livingstone könyvesboltja), akkor semmi köze se holdsugárhoz se rejtélyekhez. Talán ezért sem tetszett annyira, mert vártam a varázslatot és talányokat, de sosem érkeztek meg.

Karakterek tekintetében sem tudok sok jót említeni. A főszereplőben (Agnes) nincs semmi különleges, ennek ellenére mégis mindenki tündérnek nevezi, mert mezítláb mászkál egy könyvesboltban. Télen. Bár Livingstone urat a végére megkedveltem, de az egész könyv alatt iszonyúan (könyv)sznob volt, és annyira túltolta az idézéseket és könyves utalásokat, hogy ennyit már nem tudtam értékelni. Bár sokat olvasok, de az idézetek és utalások feléről nem tudtam megmondani honnan van.

A cselekménybe még belefért egy instant szerelem is, ugyanis John és Agnes kapcsolata derült égből fasírtként robbant be a történetbe. Az egyetlen üde színfolt Dresden asszonyság volt, aki bár maximum 5x szerepelt összesen a könyvben, nagyon megkedveltem. Kicsit a fiatalkori önmagamra emlékeztetett, amikor mindig mentem a könyvtárba és a könyvtáros ajánlott könyveket.

Attól tartok, a végén kiderül, hogy belecsöppentünk Jasmine valamelyik feelgood olvasmányába, amelyek mindig happy end-del végződnek, mert hát valahogy kárpótolni kell szegény olvasókat a sok gondért, amivel nap mint nap szembesülnek a könyvön kívül.

Számomra fontos, hogy valamilyen érzelmet kihozzon belőlem egy regény. Jó, ha nagyon tetszik, mert akkor lelkes és boldog leszek, de ha rossz a könyv azzal sincs baj, mert legalább dühöngők rajta. Viszont számomra ez a könyv olyan semmilyen volt, hogy még csak szomorú sem lettem tőle. Azon igyekeztem egyedül, hogy képes legyek végigolvasni ezt a röpke 280 oldalt, mert konkrétan 3 hónapot ültem a könyvön mire sikerült befejeznem.

Összességében nem sok minden történik a könyvben és ezért nem teljesen értem, hogy mit szeretett benne a magyar közönség annyira. Az elején van egy bája a könyvnek, akinél ez képes fent tartani az érdeklődést annak lehet, hogy tetszeni fog, de számomra ez a könyv most nem nyerte el a tetszésemet. Biztos vagyok benne, hogy valamilyen szinten jó lehet a könyv, mert rengeteg 5 és 4 csillagos értékelést kapott, de nálam nagyon nem talált szerető fogadtatásra.

 ⭐⭐



 

 

  

You Might Also Like

0 comments