Jasper DeWitt - A beteg

 


Az egyetlen műfaj, ami felé eddig nem nyúltam az a horror. Valahogy nincs ínyemre, hogy borzongassam magam feleslegesen. Viszont Jasper DeWitt első regényével, a beteggel sikeresen felkeltette a műfaj iránti érdeklődésemet. Azóta böngészem a moly-t, hogy milyen könyveket lenne érdemes beszerezni a műfajból. (Tippeket is elfogadok)


  • Kiadó: Agave Kiadó
  • Megjelenés éve: 2015
  • Magyar megjelenés: 2021
  • Oldalak száma: 224 oldal

Fülszöveg:

"Parker később, internetes posztokban teszi közzé szívfacsaró beszámolóját. Megismerkedünk a kórház legnehezebb és legveszélyesebb esetével: egy negyvenéves férfival, aki hatéves korában került az intézménybe. Ezt a beteget még senkinek sem sikerült diagnosztizálnia. A tünetei folyamatosan változnak, és azok, akik megpróbálták meggyógyítani, később mind megőrültek, vagy öngyilkosságot követtek el.


A kórház kétségbeesett és rémült igazgatói szigorúan bezárva tartják, és a dolgozók a saját érdekükben csak akkor kerülhetnek kapcsolatba vele, ha feltétlenül szükséges. A rendkívül intelligens és túlzottan magabiztos Parker azonban úgy dönt, hogy kideríti, miféle betegség kínozza ezt a titokzatos pácienst. Azonban már az első találkozás alkalmával kicsúszik a kezéből az irányítás, és hamarosan olyan válaszokkal kell szembenéznie, amelyek a legmerészebb fantáziáját is felülmúlják."


Minden őrült abban a hitben él, hogy ő a racionális.


Parker egy fiatal pszichiáter, aki felvételt nyer egy állami pszichiátriára. Itt furcsa dolgok történnek az ápolókkal és orvosokkal, akik megpróbálnak kezelni egy bizonyos beteget.  Egy elmegyógyintézetben játszódó történet önmagában borzongást vált ki belőlem, de a történetben szereplő betegről még rendes diagnosztika se készült. Parker minden tudását összeszedve megpróbál rendes diagnózist felállítani és szeretne gyógymódot találni az ismeretlen betegségre.


Laikus vagyok a műfajban, első horror könyvem volt, így nekem nagyon élvezetes volt. Miután befejeztem borsódzott a hátam és nagy szerencsémre pont egyedül maradtam estére… A történet próbálja nagyon csavarosnak beállítani magát, de azért nem dobtam hátast tőle egészen a végéig. Kicsit másra számítottam, így ért egy pozitív csalódás is. 


Aki járt már tavasszal New Englandben, tudja, hogy az időjárás gyakran minden előzetes figyelmeztetés nélkül elromlik, mert – és itt elnézést kérek Forrest Gumptól – New England klímája olyan, mint egy doboz szar: mindegy, mit markolunk ki belőle, mindenképpen büdös lesz.

 

A szereplőket nem sikerült megkedvelnem, de alig 200 oldalban ez igen nehéz is lett volna. Igaz, a történet nagy rész két szereplő között játszódott. Egészen a végéig nem tudtam eldönteni kinek higgyek. A fiatal orvosnak, akinek szintén vannak pszichés problémái a múltjából adódóan? Az orvosoknak, akik  egy nagyon gazdag pár gyerekét 6 éves kora óta kezelik nem is összegért? Esetleg az egész csak kitaláció? Az pszichiátriai leírásos részek kicsit nehezen csúsztak, mert a téma bár érdekel, gyakran dobálóznak szakszavakkal, amit csak pár mondattal később magyaráznak meg. Laikusok számára elsőre ez kicsit sok lehet. (Legalábbis én néha soknak éreztem.) 


Nem tetszett továbbá a történetben, hogy az egész cselekményt egy blogon keresztül, öt év elteltével ismerhetjük meg. Szerintem ez csak rengeteg töltelék oldalt adott, amire alapvetően nem volt szükség és a történet szempontjából nem s volt lényeges. Nem adott semmi többlet értéket 1-2 viccesebb mondaton kívül, ami egy kicsit megtörte a borzongást. A könyv igényes, a borító tetszik, viszont belelapozva a sorok igen szellősek és nem az Agavétól megszokott betűmérettel van szedve. Ha pontosítani akarok a töltelék részek nélkül és kisebb betűmérettel ez inkább egy hosszabb novella mintsem kisregény.


Összességében nekem a hibái ellenére tetszett, viszont egy szakavatottabb horror rajongónak ez valószínűleg igen gyenge lesz. De a gyenge lelkű, kezdő horror olvasóknak igazi csemege. 


4/5⭐





You Might Also Like

0 comments