Szántó Dániel - Egy pap vallomása

Derítsd ki, hogy mi történik akkor, ha egy hitében megrendült pap emberkísérletbe kezd és egy kiégett nyomozón múlik emberek élete. Garantált szórakozás.

  • Kiadó: Alexandra kiadó
  • Megjelenés: 2019
  • Oldalak száma: 526 oldal

Borító: Ha elolvassa az ember a fülszöveget, akkor egyértelművé válik, hogy pontosan miért is az a borító, ami. Véleményem szerint nagyon igényesre sikeredett, a piros cím pedig igen figyelemfelhívó. Azt kiabálja a könyvesboltok polcain, hogy: „Nézz rám, Vegyél meg, Vigyél haza”.

A könyv már az első 3-4 oldalában megfogott a maga szemtelen hangvételű társadalomkritikájával és úgy voltam vele: wow, ez nekem tetszeni fog, de nem tudtam mire számíthatok ennyi oldalon keresztül.

„Ki nem állhatta a mostanság az egyre sűrűbben felbukkanó nagycsaládos kuncsaftokat, akik kapva kaptak az alkalmon, és az állam által meghirdetett családtámogatási hitelekből ideig-óráig úgy urizálhattak, akár a nyugati kiváltságosok.”

Bevallom nem vagyok egy nagy krimi olvasó, de amikor elkap a műfaj iránti szenvedély, akkor képes vagyok 5-6 könyvet is zsinórban ledarálni, ugyanakkor máskor épphogy becsúszik 1-1 könyv a műfajból. Ennek a könyvnek az ötlete igazán figyelemre méltó és érdekes. Egy hitében megrendült pap, arra keresi a választ, hogy Isten valóban létezik-e, ennek eldöntésére két embert elrabol majd élve eltemet. Itt nem a tettest kell kézre keríteni, hanem az áldozatokat megtalálni, amíg arra még van lehetőség. És bár ez a főszál, ami összeköti a legtöbb szereplőt mindenkinek adott volt (meg kell találni az áldozatokat), mégis megvolt minden karakternek a saját múltja/jelene a saját problémáival, amelyekkel szintén meg kellett küzdeniük. Itt sok résznél nem értettem, miért kell egy-egy szereplő dolgait végig követni, mert bár érdekes volt, nem éreztem úgy, hogy a történet szempontjából is lényeges.

A szereplők többsége tetszett, de sajnos egyiket sem éreztem közel magamhoz, nem tudtam velük azonosulni. Ez kicsit hiányzott, de nem vett el az olvasási élményből.  Aki viszont nagyon szimpatikus volt, az Mihály Atya. Igaz, hogy Ő egy gonosz karakter, de tetszett a magyarázat a kísérletre. Arra, hogy miért határozta el, hogy véghez viszi ezt a beteg kísérletet. Az említett kis háttértörténetek sok plusszt adtak a történethez, de néha nem értettem hova fut ki egy-egy szál.

 

„A könnyen jött tízmilliók délibábja még a karrierista, sok szempontból sterilnek számító harmincas korosztályt is meghódította, s most azok is őrült gyerekcsinálásba kezdtek, akik nemhogy a szülői létre, de saját maguk ellátására is alkalmatlanok voltak.”

 

Nagyon olvasmányos volt. A maga 526 oldalával először elszörnyedve néztem, hogy mennyi idő lesz elolvasni (Bevallom,. kicsit félek a hosszabb könyvektől), viszont meglepően gyorsan lehet vele haladni. Olvassa az ember és észre sem veszi, hogy már túl van a felén. A történet viteti magát előre.

 Külön élmény volt, hogy Budapesten játszódik. Nagyon tetszettek a helyszínek, főleg azok, amiket ismertem is, így oda tudtam magam képzelni, mint egy külső megfigyelő.

Nagyon tetszett, hogy a fejezetek, a szemszögek néha úgy váltották egymást, hogy az előző szemszöget folytatták. (pl. Egy szellő, ami… [fejezet és szemszög váltás] …Ami furcsa szagokat sodort…) Bevallom ilyennel még nem találkoztam egy könyvben sem, így felettébb szórakoztató volt és nagyon tetszett. 

 

Fülszöveg:

„- Honnan értesült az emberrablásokról? – kérdezte kásás hangon.
Mihály atya felnevetett:
– Onnan, hogy én tüntettem el őket.
– Maga? – Viktor nem bírta megállni, hogy ne mosolyodjon el.
– Én bizony. Elraboltam őket, koporsóba fektettem a testüket a föld alá valahol messze innen, és otthagytam őket. Van levegőjük, némi italuk és élelmük. Úgy számoltam, hogy nagyjából egy hétig húzzák. Persze csak ha elég kitartóak.”
Egy hitében megrendült katolikus pap.
Egy megszállott elme kísérlete, elevenen eltemetett kísérleti alanyokkal.
Egy őrült nyomozás, ahol nem az elkövetőt kell megtalálni, hanem az áldozatokat.
Egy kiégett nyomozó és egy törtető nyomozónő küzdelme, miközben az óra kérlelhetetlenül tovább ketyeg…

Szántó Dániel harmadik regénye egy elképesztően nyomasztó és izgalmas bűntény felderítésének magával ragadó története a koszos, maffiózók uralta, csodálatos Budapesten.


5/5⭐

 

You Might Also Like

0 comments